Marketingul unui restaurant poate fi uneori dificil dar cu câteva idei creative de marketing poți atrage clienți noi și le poți menține interesul ridicat pentru o perioadă mai lungă de timp. Nu este un secret faptul că astăzi oamenii caută online pentru a descoperi noi restaurante, a scrie recenzii, a răsfoi meniuri și a face rezervări. Mai jos vei găsi câteva idei care te pot ajuta în a te diferenția de concurență.
1. Colaborarea cu o agenție creativă
Orice restaurant are nevoie de o agenție de publicitate care să implementeze țntr-un mod unitar brandingul clientului. Aici mă refer la cărți de vizită, meniul, meniuri speciale, note de mulțumire, tablemats, ecusoane, site dar și grafică pentru vestitul social media.
2. Un site bine pus la punct
Chiar dacă Facebook-ul are un impact covârșitor în viața de zi cu zi, existența unui site te va ajuta să fii găsit în Google, să poți avea meniul online și chiar să-ți anunți clienții printr-un newsletter săptămânal despre ofertele ce vor urma.
3. Publicarea de articole online (pe un blog), ziare locale sau reviste de timp liber
Poți apela la ziare locale sau reviste de timp liber care îți vor face ședințe foto la mâncare sau la interior, fotografii pe care le vei putea folosi în promovarea online a restaurantului. Tot aceste reviste de timp liber pot scrie articole pe site urile lor bine indexate.
4. Împrietenește-te cu… social media: Facebook si Instagram
Ai nevoie de un plan bine organizat pentru Facebook și Instagram care să conțină postări variate (foto, gif, video) postări care să atragă, postări care să-i facă pe oameni sa interacționeze (like & share).Poți apela la un fotograf profesionist care sa te ajute. Și nu uita: folosește texte call to action, texte care sa facă cititorii să interacționeze imediat.
5. Încurajează clienții să lase feedback
Încurajează clienții sa lase comentarii pe Facebook sau să scrie o recenzie despre experiența lor culinară pe Tripadvisor iar în timp vei culege roadele, pentru ca foarte mulți oameni când aleg un restaurant nou, mai întâi se documentează. Idee: oferă un desert în miniatură pentru cine face o postare despre restaurantul tău pe Instagram sau TripAdvisor.
6. Gândește-te la un program de loialitate
Poți oferi clienților fideli carduri cu un discount prestabilit care pot fi folosite zilnic sau în anumite intervale orare.
7. Ofertele speciale sunt mereu binevenite
Poți identifica la ce ești bun și să faci campanii care să atragă diverse categorii de oameni în intervale orare diferite, spre exemplu: meniu vegetarian, prăjituri românești, preparate pentru Crăciun sau Paște.
8. Seri tematice
Oamenii sunt nerăbdători să guste preparate noi așa că poți face fie o seară grecească (miel, peste și fructe de mare), italiană (paste și pizza) sau una mediteraneeană (fructe de mare) în care să ai un meniu special.
9. Invită Bloggeri sau influenceri
Bloggerii sau clienții fideli pot fi folosiți ca influencers, adică oameni care să răspândească vorba prin conturile personale de Facebook, Instagram, Youtube despre produsele și serviciile restaurantului. Invită-i la restaurantul tău și poate o să te alegi cu niște articole sau videoclipuri interesante 😉
10. Organizează evenimente
Organizează degustări de vinuri, petreceri tematice. Invită influenceri care vor scrie despre evenimentul tău.
11. Livrări la domiciliu
Foarte important pentru clienții fideli este să poată comanda mâncarea preferată acasă. Pentru acest lucru ai nevoie de propriul serviciu de delivery sau poți folosi aplicații ca Tazz sau Glovo care îți vor reduce costurile semnificativ.
12. Ratings și comentarii pe rețele sociale
Este necesar pentru marketingul unui restaurant să răspunzi ratingurilor sau comentariilor indiferent că sunt pozitive sau negative. Cu cele pozitive pot fi făcute postări în care să scoți în evidență ce au spus alții despre tine, iar cu cele negative încearcă sa folosești feedback ul pentru a evolua și ați îmbunătăți serviciile.
Indiferent de suma investită în restaurant și concept sau cât de cunoscut este bucătarul, ai nevoie de marketing creativ ca să te poți diferenția de concurența. Asta nu înseamnă ca toate propunerile noastre vor fi potrivite pentru tine, dar poți încerca câteva dintre ele și poți apoi să cuantifici care din ele dau rezultate și care trebuie îmbunătățite. Spor la treabă 🙂
P.S.: dacă ai alte idei creative pentru marketingul unui restaurant, nu ezita să lași un comentariu.