Adevăr sau adevăr cu Gabriel Ursan

Adevăr sau adevăr cu Gabriel Ursan

217
0
DISTRIBUIȚI

La începutul acestui an, lansam provocarea Adevăr sau adevăr către bloggerii comunității gălățene, iar Gabriel Ursan este primul care ne răspunde. Ceea ne ne-am dorit atunci, a fost să intrăm într-un joc al schimbului de expriențe, sugestii, pasiuni și critici, de ce nu?

Despre Gabriel.

… știm faptul că este cel care a bătătorit calea bloggingului în Galați.

(Dacă are cineva alte informații, să iasă la rampă, noi ne asumăm vina și îi datorăm un articol.)

Așa cum ne spune chiar el, este blogger din 2009. Da, de 10 ani. A crescut mai mult și mai repede decât el însuși se aștepta. De la vânzări în IT până la departamentul de marketing al unei companii naționale de beauty, parcursul lui profesional poate fi urmărit aici.

Pe blogul lui, vei găsi informații despre cele mai nou lansate gadget-uri sau update-uri Google, tips & trick-uri despre social media sau e-commerce, dar și aspecte din viața cotidiană. Așa cum este o foarte căutată rețetă de mămăligă. Nu putem să trecem atât de ușor peste subiect. Așa că revenim la el, pentru că ne-a atras atenția.

Adevăr sau… adevăr. Răspunsul lui.

Mai tehnic decât ne-am așteptat, deși este bine cunoscut faptul că Gabriel folosește mult în articolele sale, tehnicalități și caracteristici de utilitate și funcționalitate.

Un răspuns- pentru care, apropo, îi mulțumim- meticulos, studiat, argumentat cu cifre și tool-uri. Bonus, idei și sugestii dăruite fără reținere.

Adevăr sau adevăr. Răspunsul nostru. Sau, mai degrabă, curiozitățile Explore*.

Gabriel, apreciem varietatea articolelor tale. Ești un tip tehnic și asta se vede în modul în care scrii și îți alegi subiectele. Prin ele, prin abordare, prin răbdarea exprimării, blogul tău devine sursă de informații pentru mase largi. Ce ne-ar plăcea nouă să vedem mai mult la tine pe site? Storytelling. Mai multă poveste. Emoție.

Datorită pionieratului în lumea bloggingului, noi o să te poziționăm ca expert și o să îți punem câteva întrebări. Sau steal with pride, dacă ne permiți.

Și, pentru că am zis că revenim asupra subiectului, povestește-ne despre celebra mămăligă. Este un articol care se distinge ușor printre celelalte, datorită subiectului inedit.

De aici și întrebările noastre: cum îți alegi subiectele? 

Salutare și mulțumesc pentru acest mini-interviu!

Am trei moduri sau, mai exact, momente în care îmi aleg subiectele.

  • Sunt momentele în care scriu ceva pentru că pur și simplu simt nevoia la nivel emoțional să o fac. Gen am test ceva nou, mi-am luat un nou telefon, mi-am automatizat caza, am fost în vacanță etc. 🙂 De exemplu, articolul cu mămăliga e un articol de genul ăsta. Tot auzisem că mămăliga e greu de făcut, că gospodinele aruncă uneori mămăligi la gunoi și chestii de gen. Așa că m-am gândit să o iau structurat, cu pași clari. Și mi-a ieșit. Iar fetiței mele i-a plăcut mult și de atunci doar eu fac mămăligă în casă.
  • Apoi, există momentele în care îmi fac timp să scriu ceea ce mi-am propus și programat să scriu. Spre exemplu, am o groază de conținut în jurul subiectului Shopify – o platformă modernă de creare magazine online fără costuri mari. Când prind timp, mai fac un articol sau un video acolo.
  • Și al treilea tip de moment este când îmbin utilul cu plăcutul. Adică aduc subiecte legate de muncă sau parteneri la mine pe blog și le discut într-un limbaj colocvial.

Care este sursa lor și dacă este o muncă de cercetare sau o abilitate obținută prin exercițiu?

Legat de a doua întrebare, pot spune că este în egală măsură muncă de cercetare cât și abilitate obținută prin exercițiu. După ce scrii atâția ani, nu îți mai este așa greu să te exprimi în scris și o faci precum ai merge pe jos. Totuși, când subiectul e mai tehnic și mai lipsit de emoție, munca de cercetare și verificarea informațiilor este obligatorie.

Este mai importantă relevanța și calitatea articolelor? Sau traficul și rata de engagement?

Dacă articolele sunt relevante (pentru publicul țintă al articolului cu pricina) și de calitate, traficul și rata de engagement vin de la sine. Eu la mine măsor succesul prin trafic și numărul de mesaje care îmi vin în privat. De exemplu, pe blogul meu lumea nu prea comentează, dar mulți privesc și citesc. De ce? Pentru că nu scriu subiecte menite să ațâțe lumea și să atragă comentarii precum alte bloguri sau publicații online care trăiesc din asta.

Gabriel, felicitări pentru consecvență, pentru apetitul față de dezvoltarea personală și curajul de a fi fost promotorul bloggingului local.

Și nu uita, sharing is caring!

Adevăr sau adevăr continuă…

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.