Dieta Dukan: Care sunt cele 4 etape și cât poți slăbi?

0
dieta Dukan

Dieta Dukan, o altă dietă populară cu rezultate extraordinare promite un plan alimentar echilibrat, fără a vă face griji de calcularea constantă a caloriilor.

Cum a apărut?

Dieta a fost concepută acum mai bine de 30 de ani de către francezul Pierre Dukan, însă a devenit populară abia la începuturile anilor 2000, când Pierre Dukan a publicat cartea ”Je ne sais pas maigirir”, despre principiile dietei. La început, francezul era un tânăr medic generalist din Paris, care s-a confruntat cu primul caz de obezitate din cariera sa. Pentru a-i oferi pacientului o soluție sănătoasă și o alternativă dietelor autohtone, Dukan a conceput un plan alimentar care are la bază reducerea porților de mâncare. Doctorul a continuat să studieze și ce se întâmplă după ce dieta se termină, când apare procesul de reîngrășare. Astfel, a creat un regim în patru faze: primele două destinate slăbirii, iar ultimele două destinate păstrării noii greutăți.

Ce presupune?

Acest regim se bazează în special pe consumul de proteine în detrimentul lipidelor și glucidelor. 70% dintre alimente fac parte din grupa alimentară a proteinelor: carne, lactate și ouă. Restul de 30% sunt proteinele găsite în legume. Organismul procesează mult mai greu proteinele, astfel încât arderea va fi mult mai puternică. De asemenea, proteinele rămân în stomac mai mult timp în timpul digestie și vor crea senzația de sațietate pentru o perioadă lungă de timp.
Sunt 100 alimente permise în dieta Dukan, 72 fiind de origine animală (carne de pasăre, vită, iepure, pește, fructe de mare, ouă de găină, lactate, tofu) și 28 alimente de origine vegetală, în special legume verzi. Regimul permite și consumul tărâțelor de ovăz, al uleiului de măsline și a fructelor goji, în cantitate limitată.

Faza 1: Atac

Prima fază a dietei Dukan, cea de atac este numită și faza proteinelor pure. Faza durează între 1 și 10 zile, în care se pot slăbi până la 20 kg. Ținta kilogramelor pe care doriți să le dați jos se stabilește astfel: 3 zile pentru mai puțin de 10 kilograme, 5 zile pentru a slăbi 10-20 kilograme și 7-10 zile pentru mai multe de 20 kilograme. Nu se recomandă să țineți această etapă mai mult de 10 zile.
Alimentele ce se vor consuma în prima fază Dukan sunt exclusiv cele care conțin proteine, respectiv carnea de pasăre, pește, vită, proteine vegetale, ouă și lapte. Nu există o cantitate limită a consumului, atâta timp cât nu se face exces, iar alimentele pot fi combinate între ele. Bineînțeles, fără ulei și fără prăjeli. În această etapă este obligatoriu și consumul în fiecare zi a unei linguri și jumătate de tărâțe de ovăz deoarece sunt bogate în fibre solubile și proteine. Tot în această etapă este permis și consumul unei linguri de fructe goji, însă nu este obligatoriu. Zilnic trebuie consumat cel puțin 1,5 litri de apă

Faza 2: Croaziera

În cea de-a doua etapă poți slăbi aproximativ 1-2 kilograme pe săptămână. Durata aceste etape depinde de fiecare în parte, de numărul kilogramelor pe care doriți să le dați jos. Numărul total de kilograme trebuie împărțit la 1,5. Astfel veți afla câte săptămâni trebuie să țineți croaziera. De exemplu, pentru 5 kilograme, etapa de croazieră va trebui să dureze aproximativ trei săptămâni.
Alimentația rămâne aproximativ la fel: aceleași mâncăruri cu proteine, o lingură jumate de ovăz pe zi și 1,5 litri de apă. Însă la meniu acum se pot adăuga și legumele, în orice cantitate. Zilele trebuie alternate: mai întâi doar proteine, apoi proteine și legume. Legumele permise sunt: anghinarea, fasolea, sparanghelul, varza de Bruxelles, sfecla, broccoli, morcovii, conopida, țelina, castraveții, vinetele, andivele, păstăile, kale, salata vede, ruccola, ciupercile, ceapa, prazul, ceapa verde, rubarba, roșiile, dovleceii. În zilele în care se combină proteinele și legumele, puteți mânca și o linguriță de goji.

Faza 3: Consolidare

Consolidarea este etapa în care organismul se adaptează noului stil alimentar și unde se evită efectul yo-yo. Meniul săptămânal arată astfel:

• Joi se vor consuma doar proteine
• În celelalte 6 zile se pot combina proteinele cu legumele, în orice cantitate
• Se poate adăuga o felie de pâine integrală în dieta celor șase zile
• O dată pe săptămână se poate consuma carne de porc sau miel
• La oricare 2 mese, de preferat în zile diferite, poți ”trișa” și mânca un aliment căruia i-ai simțit lipsa precum pizza sau dulciuri; însă este recomandat să nu faceți exces de prăjeli și zahăr
• Consumul de apă rămâne de 1,5 litri pe zi
• 30 de minute de sport zilnic
• 1,5 lingurițe de tărâțe pe zi

Durata de consolidare se calculează astfel: pentru fiecare kilogram slăbit se înmulțește cu 5. Deci pentru 20 de kilograme date jos, etapa de consolidate va dura cam 3 luni. La sfârșit, nu veți slăbi nici un kilogram, însă vă veți asigura că nu mai există riscul ca acele 20 kilograme în plus să se întoarcă.

Faza 4: Stabilizare

Această etapă reprezintă începerea unui nou stil de viață care trebuie menținut pentru tot restul vieții dacă doriți să păstrați rezultatele. Toate alimentele sunt permise în orice cantitate, însă există trei reguli:

• Joi se vor consuma doar proteine
• 1,5 lingurițe de tărâțe în fiecare zi
• 1,5 litri de apă pe zi
• 30 de minute sport zilnic

Dieta Dukan promite rezultate extraordinare, dar și schimbarea unui stil de viață. Pentru a vă asigura că nu veți mai avea probleme vreodată cu greutatea, respectați cu strictețe aceste etape.

Ce impresii aveți despre dieta Dukan?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.