Dieta Paleo – un regim alimentar la fel ca în Epoca de Piatră

0

Dieta Paleo, cunoscută drept și Dieta Epocii de Piatră sau a Omului Cavernelor, reprezintă un stil de viață alimentar propus de medicul Loren Cordian. Aceasta a pornit de la ideea unei alimentații asemănătoare cu acea a strămoșilor noștri preistorici. Ea crede că este cel mai sănătos stil de viață și că dieta Paleo poate împiedica dezvoltarea unor afecțiuni de sănătate moderne.

Deși este imposibil să aflăm ce consumau cu exactitate oamenii preistorici, Loren Cordian merge pe premisa că aceștia erau vânători și semănători, deci regimul lor consta majoritar în proteine și fibre. De asemenea, ei au trăit cu mulți ani înaintea aparițiilor morilor sau fabricilor, astfel încât orice aliment procesat este strict interzis în Dieta Paleo, inclusiv cerealele.

Un beneficiu al acestei diete este acela că nu trebuie să numeri caloriile și că poți slăbi foarte ușor, fără să te înfometezi. Deci, ce trebuie să consumi mai exact în dieta Paleo?

Alimente permise

  • Carnea de pui și peștele. Atenție! Vorbim de o dietă asemănătoare cu cea a oamenilor preistorici. Așadar, alege carne cât mai naturală, fără chimicale și cel mai important hrănite cu iarbă și nu cu cereale! Nu uita că acum mii de ani în urmă nu existau instrumente de măcinare.
  • Ouă. Se aplica aceeași regulă ca în cazul cărnii, ouăle să fie naturale și de la păsări hrănite doar cu iarbă.
  • Legume. Toate legumele sunt permise în afară de cartofi. Legumele nu trebuie prăjite!
  • Uleiuri fără formule rafinate. Cele precum uleiurile de măsline extra virgine, de cocos, sau avocado, sunt permise în dieta Paleo.
  • Fructe. Atenție însă la cantitate dacă dorești să pierzi din greutate.
  • Nuci. La fel, ai grijă la cantitate dacă vrei să slăbești.

Alimente nepermise

  • Cereale. După cum am menționat, orice cereală este strict interzisă, la fel și preparate obținute din procesarea lor (pastele, pâine, orz, ovăz, etc.)
  • Aimentele procesate, bogate în zahăr. Aici ne referim la sucurile carbogazoase sau din fructe, îngehțatată, ciocolata, dulciurile, prăjiturile, etc.
  • Leguminoasele: fasole, năut, linte etc.
  • Cartofii, întrucât au fost descoperiți cu mult după Epoca de Piatră.
  • Lactatele
  • Uleiuri vegetale rafinate precum uleiul de floarea soarelui, de struguri, de porumb etc.
  • Alimente dietetice. Ele sunt foarte procesate și conțin foarte mult zahăr.
  • Îndulcitori artificiali: apratam, sucraloză, etc. Folosește îndulcitori naturali precum mierea.

Dacă scopul tău este să pierzi din greutate prin dieta Paleo, atunci concentrează-te să ai un raport în alimentația ta de 60% legume, 15% fructe, 20% carne, 5% ouă și nuci.

Băuturi permise

Apa este băutura de bază în regimul Paleo, însă poți să consumi și ceaiuri (în special cel verde), cafea sau vin, întrucât nu prezintă un pericol pentru organism, decât în cantități exagerate.

Dieta Paleo Modenră

Există bineînțeles și modificări ale acestei diete. În ultimii ani, s-a ”modernizat” și ea, permițând consumul unor alimente noi și procesate precum orezul sau ciocolata neagră, care sunt considerate niște invenții sănătoase.

Ce părere ai de dieta Paleo? Ești curios să o încerci? Ai mai încercat și alte diete și dacă da, ce rezultate ai obținut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.