Dieta Rina – o dietă minune cu rezultate nemaipomenite! Ce presupune ea?

2
609
Dieta Rina

Dieta Rina este una dintre cele mai populare diete din ultimii ani datorită rezultatelor sale uimitoare într-un timp scurt. Mulți dintre cei care au încercat această dietă au mărturisit că au slăbit până la 30 de kg în doar 3 luni! În medie, persoanele slăbesc aproximativ 5 kg pe lună, dar acest lucru depinde și de istoricul alimentar al fiecăruia.

Dieta Rina face parte din rândul dietelor disociate, acest lucru permițând doar consumul de alimente din aceeași grupă alimentară în fiecare zi diferită. Astfel, se poate slăbi foarte ușor fără înfometare.

Istoric

Dieta Rina a fost concepută în anul 2000 de către două prietene din Slovenia, Breda Hrobat și Mojce Polianšek. Ele au început prin a scrie recenzii unor reviste gastronomice, iar acest lucru le-a inspirat în a-și elabora propriul plan alimentar prin care să ajungă la trupul dorit. Așa s-a născut dieta Rina, prima ediție numită „Dieta de nutriție separată de 90 de zile” devenind imediat un bestseller. Pe lână teorie, cartea conține și idei de meniuri, gramajele recomandate consumului, etc. La cerea fanilor, cele două prietene au scris și continuarea primei cărți: „Următoarele 90 de zile”.
Pe lângă dieta alimentară, cărțile subliniază importanța unui stil de viață activ și recomandă cât mai multă mișcare în fiecare zi. Un plan alimentar corect și o activitate fizică constantă reprezintă cheia nu doar proporțiilor mult visate, ci și a sănătății fizice.

Care este planul alimentar al dietei Rina?

Durata dietei este de 90 de zile. Dieta este una ciclică, disociată, care alternează grupa proteinelor, amidonul, carbohidrații și vitaminele. Ziua 29, 58 și 87 sunt destinate DOAR consumului de apă pentru detoxifierea corpului. Felurile principale ale zilei trebuie consumate în fiecare zi în aproximativ același interval orar, care a fost stabilit inițial de către cele două autoare. Este perfectă pentru oamenii care doresc să slăbească într-un mod ușor și sănătos și este recomandată persoanelor care suferă de boli cardiovasculare și hipertensiune arterială, având aprobarea dietologilor și cardiologilor.

Micul dejun este întotdeauna la fel, constituind din cât mai multe fructe și legume sau nuci și semințe, neîndulcite și fără sare. Lichidele premise trebuie să fie neapărat fără acid, fără sucuri și fără alcool și cu fără zahăr. La prânz se poate consuma și o salată condimentată fără ulei, maxim două felii de pâine și supă fără tăieței. Dacă doriți să vă îndulciți cafeaua sau ceaiul, puteți folosi un îndulcitor natural din ștevie sau siropul de curmale făcut în casă. Legumele, fructele, nucile și semințele sunt permise în orice zi, indiferent de clasa alimentelor. Iată ce poate fi consumat indiferent în ce zi vă aflați: morcov, roșii, castraveți, ceapă, usturoi, salată, ardei, măsline, praz, urzici, gulii.

Ziua 1 – Proteine

Ziua proteinelor permite consumul din grupa alimentară cu același nume. Însă este foarte important să nu consumați alimentele bogate în proteine între ele. Alimentele permise și recomandate sunt: carnea de pui, vită sau de curcan, pește și fructe de mare, ouăle, lactatele și brânzeturile. Deci dacă vă decideți să consumați un piept de pui cu legume la prânz, la cină trebuie să consumați tot piept de pui. Nu carne de curcan sau vită și în nici un caz ouă, brânză sau lapte. Carnea de porc NU este recomandată deoarece conține foarte multe grăsimi. Prânzul trebuie să conțină cel puțin 200 g de proteine, iar la cină se recomandă o porție mai mică.

Ziua 2 – Amidon

Ziua destinată amidonului permite consumul de orez, fasole, linte, cartofi, năut, soia, legume. Prânzul poate conține orice aliment de acest fel, iar la cină cantitatea trebuie înjumătățită.

Ziua 3 – Carbohidrați

Ziua preferată de mulți dintre cei care au încercat dieta Rina, ziua carbohidraților vă permite să adăugați în meniu orice produs care conține făină albă ca de exemplu produsele de patiserie simple, covrigi, pizza vegetariană, paste. Totul în limita a 500 calorii. La cină, este obligatoriu consumul de 4 pătrățele de ciocolată neagră.

Ziua 4 – Vitamine

După ziua de carbo, urmează o zi în care trebuie consumate doar vitamine, adică doar fructe și legumele din două în două ore. Nu adăugați sare la legume!

Zilele se respectă în această ordine exactă. Nu se sare peste o zi și nu se schimbă zilele între ele! Important este și ca după cele 90 de zile de dietă Rina să se înceapă programul de menținere, pentru a nu pune imediat la loc kilogramele date jos.

Dieta Rina este foarte populară și apreciată deoarece permite consumul a multor alimente din grupe alimentare diferite. Voi ați încercat dieta Rina? Ce părere aveți despre aceasta?

Citește și: Vrei să slăbești? 6 trucuri pentru a te abține să mai mănânci peste masură

2 COMENTARII

  1. Da ,am ținut și eu Dieta Rina .Am început din Octombrie 2018 și am terminat cu mentinerea în Aprilie 2019. Cu un -minus de 12, 5 kg. De atunci mă mențin dar respect multe reguli din dieta (exemplu;o zi pe luna detoxifiere, zilnic intre 2,5 și 3 l de apă, Apa cu lămâie și miere dimineața ,fructe și legume prima parte a zilei)Am descoperit această dietă într un moment ce aveam probleme de sănătate, acum mă simt bine, analizele medicale au ieșit bine .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.