Încep cursurile 3D Mind la Galaţi! 30 septembrie – 21 octombrie

Încep cursurile 3D Mind la Galaţi! 30 septembrie – 21 octombrie

189
0
DISTRIBUIȚI
Încep cursurile 3D Mind la Galaţi! 30 septembrie - 21 octombrie
Încep cursurile 3D Mind la Galaţi! 30 septembrie - 21 octombrie

Încep cursurile 3D Mind la Galaţi! 30 septembrie – 21 octombrie

3D Mind – Program inovator pentru dezvoltarea Inteligenţei Spaţiale la copiii între 7 şi 13 ani.
De la cartonaşe şi puzzle la proiectare asistată de computer şi imprimare 3D, totul prin joc.

La Facultatea de Inginerie din Galaţi din cadrul Universităţii Dunărea de Jos Galaţi, sub patronajul Academiei de Ştiinţe Tehnice din România, orice copil poate participa la un program revoluţionar pentru dezvoltarea inteligenței spaţiale.

Inteligenţa spaţială este una dintre cele mai importante trei abilităţi cognitive specifice pentru dezvoltarea cunoştinţelor într-o gamă extrem de variată de domenii precum ştiintele fizice, ingineria, matematica, informatica, artele, designul, arhitectura, medicina sau biotehnologiile.
Aceasta este indispensabilă înţelegerii relaţiilor din şi între diferite structuri spaţiale şi, prin desen, modelare sau proiectare asistată, reprezintă posibilitatea de a comunica despre aceste structuri şi despre relaţiile dintre ele sau cu spaţiul înconjurător.

Programul 3D Mind reprezintă un nou tip de abordare educaţională, conceput astfel încât să se plieze pe cerinţele pieţei muncii secolului XXI.
Acest program constituit dintr-o serie de work-shop-uri, reuşeşte să parcurgă toţi paşii necesari dezvoltării Inteligenţei Spaţiale: începe cu reprezentarea mentală 2D, specifică copiilor până la vârsta de 8 ani, rezolvarea de puzzeluri şi alte jocuri 2D, face trecerea la reprezentarea mentală 3D şi consolidează capacitatea de vizualizare 3D tot prin joc, materializează conceptul prin construcţia manuală, îl transpune în mediul virtual (proiectare asistata de computer) şi apoi din nou îl materializează, de această dată automat, prin imprimarea 3D.
Copilul va pleca acasă cu obiectele construite din jocurile XColony şi cu cele proiectate de el pe calculator şi realizate la imprimanta 3D.
Do It Real şi Centrul de dezvoltare programe educaţionale XColony, împreună cu Facultatea de Inginerie şi Centrul de Excelenţă Prelucrarea Polimerilor din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, continuă şi în acest an programul de antrenament lansat în 2016 pentru elevi din grupa de vârstă 8 – 14 ani, sub patronajul Academiei de Ştiinţe Tehnice din România.
Acesta se va derula în paralel şi în Bucureşti, la Facultatea de Ingineria și Managementul Sistemelor Tehnologice, Universitatea Politehnică din București, având girul Academiei de Științe Tehnice din România.

Pentru detalii: Facebook Jocuri XColonywww.xcolony.euwww.doitreal.ro.

Anul 1 (începători)
Modulele programului:
• Modulul I – Programul de Creativitate, Educație și Stimulare a Inteligenței Spațiale XColony EDU
Conceptul XColony este creat de Sorin Alexe, fost profesor la Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi, doctor în cercetări operaţionale la Rutgers University din New Jersey USA. De-a lungul timpului, acesta a fost dezvoltat în parteneriat cu matematicieni, informaticieni, biochimişti, fizicieni, inventatori, cadre didactice din mai multe ţări, dar şi designeri, statisticieni, psihologi și pedagogi, din această colaborare rezultând XColony EDU.
Programul XColony EDU a fost testat şi evaluat în România, SUA şi Singapore. Copiii participanţi au fost testaţi pentru a li se evalua evoluţia inteligenţei spaţiale, rezultând o creştere de 26% pentru argumentare/raţionament şi o creştere globală de 17% a inteligenţei spaţiale. În plus, punctajele obţinute de elevi la aceste teste au fost puternic corelate cu îmbunătăţirea mediilor şcolare la ştiinţele exacte.
Programul este distractiv, incitant şi în acelaşi timp promite rezultate concrete:
 dezvoltarea abilităţilor de intuiţie spaţială;
 descoperirea conexiunilor între matematică şi alte domenii (biologie, chimie, fizică, robotică, astronomie, arhitectură, arte vizuale);
 îmbunătăţirea capacităţii de concentrare şi predicţie;
 iniţierea şi consolidarea relaţiilor de camaraderie;
 dezvoltarea de aptitudini estetice şi practice.

• Modulul II – Noţiuni introductive de proiectare asistată de computer
Se trece de la interacţiunea copil – formator/îndrumător la o interacţiune mai complexă, nemijlocită, între cei prezenţi în sală, dar şi cu cei din mediul online, permițând confruntări între mai multe puncte de vedere şi experienţe diferite. Instruirea asistată de calculator, este o metodă care asigură corelarea activităţii de grup cu cea independentă.
Dobândind cunoştinţe şi aptitudini elementare privind modelarea obiectelor cu ajutorul calculatorului, prezentate pe înţelesul lor, ei vor avansa pas cu pas prin captivanta lume a tehnologiilor de modelare 3D în CAD (Computer Assisted Design).
Principalele avantaje ale parcurgerii acestui modul sunt dobândirea, în cel mai atractiv mod, a unor cunoştinţe de geometrie plană şi în spațiu, dar și familiarizarea cu noţiuni simple de CAD, apropiindu-se firesc de lumea imprimatelor 3D.

• Modulul III – Noţiuni introductive de imprimare 3D
Tehnologiile noi au devenit prioritare într-o societate în continuă schimbare, iar în viitorul apropiat cunoştinţele de imprimare 3D vor fi indispensabile. Vor fi necesare pentru majoritatea utilizatorilor de imprimante deoarece domeniile de aplicabilitate ale imprimării 3D sunt, practic, infinite: inginerie, arhitectură, arte, medicină etc.
Ca exemplu insolit The Science Explorer arată cum “Imprimarea 3D poate fi utilizată pentru salvarea recifilor coralieri”, descriind accelerarea creşterii unui recif de corali din jurul insulei Bonaire (Caraibe) utilizând imprimarea 3D.
În viitorul apropiat modelarea 3D va deveni la fel de raspândită precum web design-ul. Iar acest program ajută copiii să parcurgă cele mai logice etape de la antrenamentul inteligenţei spaţiale până la printarea 3D.

Cine poate participa:
– pentru grupa de iniţiere (8 – 10 ani) participanţii trebuie să poată efectua operaţii matematice elementare (adunare, scădere) şi să aibă cunoştinţe minimale de lucru pe calculator, utilizarea mouse-ului cu uşurinţă;
– participanţii din grupa de aprofundare (11 – 14 ani) trebuie să poată efectua operaţii matematice elementare (adunare, scădere, înmulţire, împărţirea) inclusiv cu numere zecimale) şi să aibă cunoştinte medii de lucru pe calculator, utilizarea mouse-ului şi tastaturii cu uşurinţă;
Lucrările realizate de copii vor fi expuse în spaţiul expoziţional deschis al Facultăţii de Inginerie.

Cursurile încep pe 30 septembrie, dacă se formează o grupă de minim 10 copii. Programul se desfăşoară pe parcursul a 30 de cursuri (workshopuri). Locația este Facultatea de Inginerie din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, urmând să se anunţe în timp util care vor fi sălile de curs, iar preţul este între 35 şi 50 lei / ședintă de 3 ore / copil, în funcţie de numărul de şedinţe la care se înscrie copilul.
Pentru înscrieri sau întrebări, cei interesați sunt rugați să trimită e-mail la adresa: threeDmind@x-colony.com sau mioara@x-colony.com

Sursa: facebook

Citește și: S-a deschis primul Centru de permanență independent la Galați

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.