Istoria Black Friday. Cum să ai grijă la reducerile comercianților!

Istoria Black Friday. Cum să ai grijă la reducerile comercianților!

52
0
DISTRIBUIȚI

Black Friday a început în Statele Unite ale Americii, de unde provine și semnificația denumirii. Ziua de vineri care urmează după sărbătoarea Zilei Recunoștinței a fost numită în așa fel și deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Deoarece Ziua Recunoștinței este a patra zi de joi din noiembrie, Black Friday este următoarea zi de după.

De unde își are originea numele?

Termenul de ”Black Friday” a apărut prima dată în orașul Philadelphia, unde Departamentul de Poliție a numit vinerea de după Ziua Recunoștinței o ”vinere neagră” din cauza traficului și haosului care se întâmpla întotdeauna după sărbătoare. Numele a fost înregistrat prima dată încă din 1966 de către un dealer de timbre, Earl Apfelbaum.
Deși de obicei adjectivul ”negru” este asociat lucrurilor și evenimentelor negative în special cele economice, ziua de Black Friday este cât se poate de pozitivă comercianților și vânzătorilor de produse. De exemplu, în trecut, pe 19 octombrie 1987 a avut loc Lunea Neagră, unde s-a înregistrat o mare cădere la bursa de valori din Statele Unite și începerea unei crize economice. La fel a fost numită și ziua de Joi din 24 octombrie 1929, când a început Marea Depresie în SUA. Urmată de Marțea Neagră din săptămâna următoare când a căzut și bursa de valori din țară.

O altă sursă pentru numele aceste zile provine din domeniul contabilității. Aceștia notează pierderile cu culoarea roșie, iar cu negru profiturile. Comercianții trec de la ”roșu” la ”negru” odată cu venirea zilei de după Ziua Recunoștinței.

Se pare că ultima zi de săptămână dinaintea weekend-ului poartă doar noroc din punct de vedere economic. Ziua debutează încă de la primele ore ale dimineții, iar clienții se așează în fața magazinelor pregătiți cu ore în urmă. Black Friday a devenit din ce în ce mai popular, în special în mediu online în magazinele virtuale.

Black Friday în România

În țara noastră, Black Friday apărut în anul 2011 promovat de cei de la eMAG și Flanco, devenind din ce în ce mai popular în ultimii ani. Românii preferă să facă shopping online, iar demografic se pare că cei mai interesați sunt cei tineri și bărbații de peste 35 de ani. Aceștia preferă achiziționarea din categoria electrocasnicelor mici, telefoanelor mobile și televizoarelor. Site-urile ce vând produse se confruntă cu un adevărat trafic de Black Friday, ajungând să fie blocate din cauza accesărilor prea multe.

Dacă plănuiești să cumperi ceva de Black Friday, trebuie să ai grijă pentru a nu ieși de fapt, în pierdere. Vă sfătuim să verificați de înainte prețul produsului pe care doriți să-l achiziționați pentru a fi siguri că reducerea este reală. În cazul cumpărăturilor online, salvați produsele la favorite. Atunci când încep reducerile, asigurați-vă că prețul de pe site este același ca cel din coș. Verificați cu atenție produsul la deschidere. Aveți la dispoziție 14 zile calendaristice de la momentul primirii coletului pentru retur. Pentru plata cu cardul, în cazul unei fraude puteți contesta plata la bancă în cel mult 30 de zile, iar banca va încerca să recupereze banii de la comerciant prin operațiunea de refuz de plată.

Ce părere aveți de Black Friday? Care sunt experiențele voastre cu shopping-ul de Black Friday?

Te-ar putea interesa și: 7 lucruri despre cafea pe care nu le știai până acum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.