Premii importante câștigate de soliștii Teatrului Național de Operă și Operetă „Nae Leonard” Galați

0
40

Teatrul Național de Operă și Operetă „Nae Leonard” Galați anunță câștigarea a 2 premii și o mențiune, acordate soliștilor Adelina Diaconu, Florentina Soare și Dominic Cristea în cadrul Concursului Internațional Online de Canto și Pian „Emil Rotundu”, care a avut loc în perioada 3-5 iulie, dintre care și Marele Premiu (The Grand Prize) câștigat de soprana Adelina Diaconu.

Concursul s-a desfășurat pe grupe de vârstă, în funcție de care s-au stabilit repertoriul candidaților pentru categoria Canto, după cum urmează: 14 -19 ani (o arie de operă sau operetă), 20 – 27 ani (două arii de operă sau operetă), 28 – 36 ani (două arii de operă sau operetă).
Încadrați în ultima categorie de vârstă, soliștilor Teatrului nostru le-au fost înmânate premiile astfel:

• Soprana Adelina Diaconu (Marele Premiu – The Grand Prize)
• Mezzosoprana Florentina Soare (Premiul al II-lea), alături de alte 3 participante din Portugalia, Ucraina și România
• Bas-baritonul Dominic Cristea (Mențiune), alături de alți 6 participanți din Portugalia, Suedia, Serbia și România
Soprana Adelina Diaconu a participat cu Aria nebuniei din opera Lucia di Lammemoor, unde a interpretat rolul principal la premiera care a avut loc la Teatrul nostru în aprilie 2019, dar și cu Aria Adinei (cu cabaletta) din opera Elixirul dragostei, unde a interpretat rolul Adinei, la premiera din iunie 2019. Materialul video al Adelinei Diaconu, transmis către organizatorii concursului, poate fi vizionat pe YouTube.

Mezzosoprana Florentina Soare a participat în cadrul aceluiași concurs cu interpretarea Cenușăresei din opera La Cenerentola de Gioacchino Rossini („Nacqui all’affanno… Non piu mesta”), spectacol care a avut premiera la Teatrul nostru în anul 2017, dar și cu opera I Capuleti e i Montecchi, de Vincenzo Bellini („Se Romeo t’uccise un figlio… La tremenda ultrice spada”). Materialul video al Florentinei Soare poate fi vizionat online.

Maestrul Emil Rotundu, personalitate marcantă a vieții muzicale timișorene, și-a dedicat întreaga existență, investind deopotrivă pasiune și dragoste, temperament și sensibilitate, respect și nelimitat devotament. Arta interpretativă a lui Emil Rotundu a demonstrat că interpretului i se cere în primul rând „să aibă ceva de spus” și numai în al doilea rând să știe cum „să spună”.

Artist înnăscut, de o mare muzicalitate și inteligență, Emil Rotundu avea o capacitate rar întâlnită de a se adapta cerințelor stilistice extrem de diversificate. Era la fel de bun, de credibil, de convingător în roluri lirice, în roluri de comedie muzicală ca și în roluri de caracter, fie cele de nuanță satirică sau tragică. Vocea sa, cu un timbru deosebit și cu posibilități de maleabilitate, servea întotdeauna întruchipării veridice a personajelor.

Emil Rotundu trebuie considerat un exemplu pentru generațiile noi de interpreți, situându-se printre cântăreții actori care au înțeles că spectacolul de operă contemporan nu se poate menține și nu poate convinge spectatorul decât printr-o punere în valoare a tuturor resurselor tehnice și interpretative.

Te-ar putea interesa și: Teatrul Național „Nae Leonard” Galați: apariție în numărul din iulie al revistei internaționale The Scenographer

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.