Te-ai apucat de sală?

Te-ai apucat de sală?

123
0
DISTRIBUIȚI

Trebuie să știi că sportul fără nutriție este ca pantoful fără talpă, adică e frumos, dar ineficient. Trebuie să găsești un echilibru când vine vorba de mâncare, adică să știi cam câte calorii să mănânci, dar să te și asiguri că îți aduc și nutrienți, nu sunt doar calorii goale. Cu toții visăm la o siluetă ideală dar, de cele mai multe ori, renunțăm după o săptămână de dietă la acest vis, pentru că dăm de greu, atunci când vine vorba să îți planifici mesele, să știi să îți calculezi caloriile, să îți iei mâncarea cu tine, să te abții de la dulciuri și alte tentații culinare nesănătoase etc.

Pun pariu că te întrebi: “Eu oare câte calorii tre’ să mănânc?!”. Ei bine, în primul rând trebuie să știi că de principiu e simplu, adică, dacă de exemplu, tu ai nevoie de 1800 de calorii zilnic și ingerezi 2500 restul de 700 se va depozita, sub formă de grăsime. Acum, dacă tu ingerezi doar 1400 de calorii, și nevoia ta este 1800, se crează un deficit caloric și organismul tău va lua restul de 400 din depozitele de grăsime (pe care le ai deja) și astfel pierzi în greutate. Pare simplu, dar nu poți ști cu exactitate câte calorii arzi și trebuie să fii atent la toate schimbările care se produc, atunci când îți monitorizezi alimentația, îți numeri caloriile ingerate și consumate, mai ales că acum până și ceasul sau telefonul îți zic câte calorii ai ars, câți pași ai făcut și cât de bine ai dormit.

Sfatul meu e să îți pui la punct alimentația, iar ca reper îți poți face poze+măsurători (talie, coapse etc), să le notezi și la fiecare 10-14 zile le repeți, pentru a vedea progresul și nu să te bazezi pe prieteni sau apropiați, când lansează deja celebrele afirmații de genul: “Da… parcă ai mai slăbit!” sau “Faci sală și tii dietă și tot nu se vede nimic”.

Unul din lucrurile pe care le-am învățat, în toții anii ăștia în care am antrenat poate sute de clienți, este că e destul de greu să ții o dietă pe termen lung, adică să îți calculezi exact ceea ce trebuie să mănânci, câte calorii are fiecare masă/aliment, să gătești cu o zi înainte mesele… Așa că acum, la final, vine cireașa de pe tort. “Greul” de mai sus se poate simplifica. Tot ce trebuie să faci este să apelezi la FuelBox și zilnic primești toată mâncarea, calculată special pentru tine, în fiecare dimineață, acasă sau la locul de muncă. Sună interesant, nu?! Dacă îți mai zic că mâncarea e sănătoasă și foaaarte gustoasă, mă crezi? Dacă nu mă crezi, convinge-te singur.

Mircea Moraru, master trainer

Citește și articolul: Cum scapi de celulită? – câteva sfaturi oferite de trainerul Mircea Moraru

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.