Top greșeli pe care le fac restaurantele în contextul pandemiei COVID-19

Top greșeli pe care le fac restaurantele în contextul pandemiei COVID-19

263
0
DISTRIBUIȚI

Restaurantele își gestionează diferit planul de acțiuni în contextul pandemiei COVID-19, însă există o serie de greșeli pe care acestea le fac. Astfel, acest top este menit a oferi managerilor și patronilor de restaurante o vedere clară asupra  greșelilor și a le oferi sfaturi și soluții.

Care sunt greșelile cel mai des întâlnite pe care le fac restaurantele în timpul COVID-19?

1. Nu comunică (deloc sau de ajuns) pe social media

Suntem nevoiți să interacționăm cât mai puțin fizic, trebuie să respectăm normele în vigoare și să practicăm distanțarea socială. Astfel, singurul mod de a comunica cu restul persoanelor este în mediul online, prin social media. Fie că vorbim de Facebook, Instagram sau Twitter, orice om va găsi o platformă prin care va comunica cu prietenii sau familia, sau prin care va cere informații. Aici trebuie să intervină comunicarea pe social media din partea restaurantului. Când acel om va căuta informații și știri despre afacerea ta, unde te va găsi dacă nu pe social media? În ziua de astăzi și mai ales în acest context, dacă un brand nu are prezență în mediul online, asta înseamnă deja zeci de clienți pierduți zilnic.

Descoperă mai multe sfaturi despre cum poți comunica eficient cu publicul tău pe social media aici.

2. Nu sunt implicate în acțiuni de responsabilitate socială

După cum am spus și la început, restaurantele au propriul plan de acțiune în contextul COVID-19. Acest plan este întocmit după resursele fiecărui restaurant, fie că vorbim de materia primă, angajați, etc. Astfel, este de înțeles de ce nu toate restaurantele se pot implica în acțiuni de responsabilitate socială. Însă acest tip de acțiuni, pe lângă faptul că este un gest caritabil, este și un mod de a crește pozitiv notorietatea firmei și de a câștiga încrederea potențialilor clienți. Pe această cale, felicităm toate restaurantele și firmele locale care i-au sprijinit pe toți cei din linia întâi care au luptat și continuă să lupte.

Un exemplu de acțiune de responsabilitate socială este cel al pizzeriei Mozzart din Galați, care au donat zilnic 30 de pizza cadrelor medicale și și-au încurajat și clienții să facă același lucru: din oferta 1+1 la o pizza medie, clienții Mozzart au putut să doneze o pizza din ofertă către personalul medical.

3. Produsele sunt comercializate la preț de listă

O greșeală comună în rândul restaurantelor este comercializarea produselor la același preț cu care îl vindeau în locație. Dacă restaurantul livrează la domiciliu, cel mai bine ar fi să ofere un discount produselor deoarece clienții nu primesc aceleași servicii ca într-un restaurant. Restaurantele pot oferi un discount și dacă oferă livrare la punctul de lucru, pentru că, din nou, clientul nu primește aceleași servicii ca la restaurant.

În cazul în care un restaurant aplică această metodă, respectiv să ofere discount produselor livrate la domiciliu sau la punctul de lucru, acesta ar trebui să mediatizeze, să vadă publicul. Cum? Bineînțeles, tot pe social media.

4. Meniul zilei este prea obișnuit

Dacă înainte de pandemia COVID-19, restaurantele propuneau același ”meniul zilei” ca acum, atunci ce s-a schimbat? Meniul zilei ”ciorbă + felul principal” este mult prea banal. Dacă ești managerul unui restaurant, gândește-te ce ai putea să le oferi clienților tăi ce nu se găsește și în alte restaurante.

Gândește-te la un desert inedit, poate la o porție de gogoși; la o cafea marca proprie; o limonadă; o bere; sosuri pentru paste etc. Toate incorporate într-un nou ”Meniul zilei”. De sărbători, poți propune un meniu special: cozonaci și ouă roșii de Paște, micii de 1 Mai, prăjiturele și bomboane de Ziua Copilului etc.

5. Nu își fidelizează clienții 

Cum poți răsplătești clientul fidel, care venea zilnic sau în fiecare weekend în restaurant și care continuă să comande și acasă tot de la același restaurant? Sau cum poți să-ți răsplătești clientul care comandă zilnic ”Meniul zilei” de la tine? Ei bine, prin oferte personalizate, discounturi, gratuități. Din nefericire, asta se întâmplă foarte rar, și nu numai în rândul restaurantelor. Foarte puține sunt brandurile care își fidelizează clienții, iar astfel riscă nu doar pierderea lor ci și crearea unei imagini negative.

Se pot oferi clienților sucuri sau bere la comenzi de un anumit numit număr de pizza, ca comenzi de minim o anumită sumă, se pot oferi deserturi din partea casei în anumite zile ale săptămânii sau la anumite oferte.

6. Nu sunt prezente pe aplicații de livrare la domiciliu sau nu au site propriu

Este o idee bună dacă un restaurant livrează singur la domiciliu, însă foarte mulți oameni folosesc aplicații specializare în acest sens. Aceste aplicații precum FoodPanda, Takeaway, Glovo, Bringo etc. sunt printre cele mai downloadate aplicații pe telefonul mobil. Ele se bucură de o continuă creștere a notorietății, iar dacă și restaurantul tău este într-o astfel de aplicație, asta îți poate crește și ție notorietatea, dar și veniturile. Unele restaurante au chiar aplicația proprie, de exemplu pizzeria Domino’s Sibiu, în care poți să-ți personalizezi pizza după propriul gust (topping preferat, ingrediente, sosuri, etc.) Aplicația oferă și status în timp real, astfel încât vei fi mereu la curent cu ce se întâmplă cu pizza ta: intră la cuptor acum; este gata; se răcește!

Este important să existe și un site propriu, compatibil și pentru telefonul mobil, în caz că un client dorește să afle mai multe despre afacerea ta. Un site web este mult mai familiar cu un potențial client decât o pagină de Facebook, întrucât o interfață prietenoasă poate dezvălui mai ușor povestea, misiunea și valorile restaurantului. Printre restaurantele din Galați care au site propriu menționăm C House GalațiRestaurant Alex, Restaurant Alltime.

7. Nu folosesc imagini reale și videoclipuri profesioniste

Multe restaurante aleg să folosească imagini de pe site-uri precum Shutterstock, adică imagini gratuite folosite în scop comercial cu produse care nu sunt ale lor. Acest lucru scade din încrederea și din seriozitatea firmei. Pozele de pe astfel de site-uri sunt frumoase, însă nu sunt produsele restaurantului. Iar atunci când clientul își primește în sfârșit mâncarea și constată că nu arată ca în poză, va fi complet dezamăgit, se va simți înșelat, chiar dacă scopul a fost doar ca produsul să pară mai atractiv în poze.

Cel mai bine este ca un restaurant să recurgă la un fotograf profesionist, care cunoaște cum să pună cel mai bine în valoare calitățile unui produs. El poate realiza și videoclipuri profesioniste, nu numai pentru mâncare, dar și pentru locația exterioară și interioară. Poate realiza un videoclip de ”cum se face” din interiorul bucătăriei, care mai târziu poate fi publicat pe social media. Un exemplu ar fi C House Lounge Galați, care apelează la serviciile unui fotograf profesionist, atât pentru produse, cât și pentru videoclipuri.

8. Nu verifică atent produsele înainte de livrare

A uita este omenește. Atunci când se pregătește o comandă pentru livrarea la domiciliu, această comandă trebuie verificată încă o dată înainte de a fi livrată! Se întâmplă de multe ori ca unele produse să lipsească din comanda clientului, iar acesta va fi foarte dezamăgit (și poate furios) când va descoperi că a plătit pentru ceva ce nu există. Fie că este vorba de un simplu sos, de o băutură sau o prăjitură, această acțiune poate dăuna imaginii restaurantului.

De asemenea, un restaurant nu trebuie să neglijeze prezența șervețelelor sau a tacâmurilor din comanda livrată! La fel cum am menționat la punctul 3, clientul plătește același preț ca la restaurant, unde are pe masă șervețele și tacâmuri. Niciodată nu trebuie uitate!

Acestea sunt cele mai comune greșeli pe care le fac restaurantele în contextul COVID-19. Sperăm că am oferit o perspectivă nouă managerilor și deținătorilor de restaurante, iar că sfaturile noastre le vor fi de folos. Ca încheiere, dorim să facem o mică recapitulare și să oferim și alte sugestii:

  • Prezența pe social media primează. Postează des, dar nu insistent. Fii transparent cu publicul tău, oferă imagini și videoclipuri din interiorul afacerii tale. Oferă informații valoroase (program, date de contact, adrese, prețuri).
  • Acțiunile de responsabilitate socială sunt o metodă bună de a te implica în comunitate și de a oferi o imagine pozitivă firmei.
  • Reevaluează prețurile produselor dacă acestea sunt încă comercializate la preț de listă.
  • Fidelizarea clienților este importantă în orice business! Clienții loiali pot fi recompensați cu oferte, discounturi, reduceri speciale sau personalizate.
  • Alege o aplicație de livrare la domiciliu populară, care îți poate aduce noi clienți și noi venituri.
  • Creează site restaurantului tău, pentru a fi mai ușor de găsit de către clienți.
  • Folosește întotdeauna imagini reale ale produselor tale.
  • Pentru poze și videoclipuri profesioniste, nu ezita să apelezi la un fotograf sau videograf profesionist.
  • Verifică întotdeauna comanda înainte de livrare. Asigură-te că nu lipsește nici un produs.
  • Mereu trebuie să existe tacâmuri și șervețele.
  • Fii unic și inedit! Apelează la noi tehnici de marketing precum influenceri locali, care îți pot promova produsul (ex. Fuel Box)
  • Publicul trebuie asigurat că toate restaurantele respectă întotdeauna metodele de siguranță și igienă împotriva COVID-19. Asigură-i că dezinfectezi încăperea în care îți desfășori activitatea, că angajații sunt echipați corespunzător, iar astfel clientul va fi în siguranță.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.