Cum se construiește o relație bună profesor-elev?
- Înțelegând ce înseamnă toleranța în activitatea de predare și care sunt factorii care o influențează.
- Întelegând procesul de atribuire a problemei în relația profesor-elev. Este important ca profesorul să poată distinge între problemele personale pe care le au elevii și care le cauzează lor o problemă, dar nu și profesorului (de exemplu, elevul s-a certat cu mama lui și este supărat din acest motiv) și problemele care au un efect tangibil și concret asupra dascălului, deoarece contravin nevoilor sale (de exemplu, elevul își scrijelește inițialele pe bancă).
- Evitând limbajul de neacceptare. Criticile, comenzile, sfaturile, avertizările, dezaprobarea, poreclele, stereotipurile sau “predicile” transmit mesaje care îi fac pe elevi să se simtă neînțeleși, neapreciați sau incapabili să își rezolve propriile probleme.
- Învățând să pună în practică ascultarea activă. (Ascultarea activă nu include oferirea de sfaturi sau soluții.)
- Evitând să facă apel la autoritate în fața elevilor.
- Pastrând deschisă relația de comunicare dintre școală și familie, pentru a găsi împreună cu părinții cele mai bune soluții pentru educația copiilor.
- Învățând să rezolve conflicte prin metoda avantajului reciproc. Elevii obligați să își schimbe comportamentul prin apelul la autoritate, pot avea reacții negative precum rebeliunea, obrăznicia, răzbunarea, minciuna, plagiatul, retragerea, teama de eșec sau teama de a-și asuma riscuri. Metoda avantajului reciproc presupune formularea problemei, generarea soluțiilor, evaluarea lor și aplicarea lor împreună, prin colaborarea dintre profesor și elev.
- Și… multă joacă!
Sursa: www.facebook.com
Citește și srticolul: Degustările de vinuri de înaltă calitate de la Crama Vinuri de Măcin