Primăria municipiului Galați continuă să ridice mașinile abandonate pe domeniul public, fiind vorba despre 52 de vehicule. numai în primul semestru al acestui an. Comparativ, pe tot parcursul anului 2018 au fost ridicate de pe domeniul public 49 de vehicule.
Primăria Galați precizează că există proceduri legale, etape de parcurs și responsabilități care trebuie respectate.
În principal, conform Legii 421/2002 și HG 156/2003 este vorba despre următorii pași legali pentru a ridica mașinile abandonate:
- Preluarea sesizărilor de către Primăria Galați prin Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat și înaintarea acestora către Poliția Locală Galați;
- Verificarea sesizărilor de către Poliția Locală Galați, ceea ce implică idenficarea vehiculului, afișarea somației pe caroseria vehiculului cu termen de ridicare/conformare în 10 zile;
- Comunicarea de către Poliția Locală Galați a rezultatelor verificărilor făcute la lista cu vehicule înaintată către Primăria Galați – SADPP pentru ridicarea vehiculelor care se încadrează în prevederile actelor normative menționate.
- Stabilirea regimului juridic al vehiculului de către Primăria Galați.
- Propunerea de emitere a Dispoziției de declarare a vehiculului ca fiind abandonat și întocmirea referatelor pentru fiecare vehicul abandonat prin SADPP.
- În cazul în care scrisoarea vine retur se va proceda la emiterea unui anunț public de către de către Primăria Galați prin SADPP.
- În cazul vehiculelor fără stăpân, aducerea la cunoștință publică a caracteristicilor tehnice, locul unde a fost identificat etc de către Primăria Galați prin SADPP.
- Ridicarea, transportarea și depozitarea vehiculelor de către SADPP.
- Restituirea vehiculului de către Primăria Galați prin SADPP către deținătorul legal, la solicitarea acestuia, după achitarea cheltuielilor la tarifele prevăzute în HCL nr. 488/2009.
- Întocmirea documentelor de către Primăria Galați prin SADPP de trecere în proprietate privată a municipiului Galați a vehiculelor abandonate.
- Transmiterea Dispoziției către proprietar sau deținător legal (sub rezerva că poate fi contestată în instanță în termen de 5 zile) de către Primăria Galați.
- Transmiterea de către Primăria municipiului Galați prin SADPP a Dispoziției către Serviciul Taxe, Impozite și Alte Venituri Locale și SPCRPCIV unde este înmatriculat vehiculul în vederea radierii.
- Valorificarea vehiculelor în condițiile legii de către Direcția Economică.Te-ar putea interesa și Transurb anunță că elevii vor beneficia de abonamente cu preț redus