joi, noiembrie 28, 2024
AcasăArticoleReclame Facebook Ads: cat costa reclama pe Facebook?

Reclame Facebook Ads: cat costa reclama pe Facebook?

Publicitatea pe Facebook este o caracteristica obisnuita in zilele noastre in planurile de marketing ale oricarei intreprinderi.

Mai mult de 3,5  milioane de companii din intreaga lume desfasoara campanii Facebook Ads, cheltuind peste 5 miliarde de dolari pentru a ajunge atat la clientii lor actuali, cat si la potentialii clienti, prin intermediull acestei platforme. 

Aceste numere mari arata faptul ca exista o competitie extrem de mare pentru aceasta platforma, lucru care duce, evident, la costuri crescute.

Cu toate acestea, asta nu inseamna ca ai nevoie de un buget publicitar de Facebook de un milion de dolari pentru a-ti atinge obiectivele, pentru a genera trafic, clienti potentiali sau vanzari, prin intermediul aplicatiei.

Daca si tu vrei sa afli mai multe despre costul reclamelor pe Facebook, insa nu vrei sa investesti in cursuri marketing online, ti-am pregatit mai jos cateva sfaturi pentru a reduce costul campaniilor tale pe Facebook, fara a influenta in vreun fel rezultatele.

Ce determina costul reclamelor tale pe Facebook?

In ciuda faptului ca in fiecare zi vezi in fluxul de stiri de pe Facebook nenumarate reclame, trebuie sa stii ca aceasta retea sociala nu doreste sa isi supraincarce audienta cu reclame. 

Exista locuri limitate de plasare de publicitate pe care companiile le pot utiliza. Pentru a determina care agent de publicitate merita sa isi posteze reclama, algortimul de publicitate Facebook il introduce intr-o actiune publicitara. 

Astfel, fiecare agent de publicitate care isi trimite campaniile concureaza pentru o anumita plasare a reclamelor in fata publicului tinta. Daca, spre exemplu, doua marci de frumusete ajung la femeile mileniale in fluxul de stiri, acestea vor concura impreuna la licitatie.

Totusi, pretul nu este singurul factor care este luat in considerare atunci cand se decide asupra castigatorului licitatiei. Pentru a acorda spotul publicitar, Facebook determina valoarea totala a unui anunt.

Cu alte cuvinte, Facebook ia in considerare cat de mult ar dori publicul tinta sau cat de mult ar interactiona cu anuntul. 

Algoritmul Facebook analizeaza calitatea reclamei, inclusiv feedbackul primit anterior, dar si ratele estimate de actiune, adica cate persoane vor actiona, fie vor aprecia, vor distribui sau vor comenta la reclama respectiva. 

Astfel, campania publicitara care bifeaza cel mai bine toate cele 3 aspecte mentionate anterior are cea mai mare valoare si va castiga spatiul publicitar.

Totusi, pe langa licitatie, multi agenti de publicitate constata faptul ca fluctueaza costurile de publicitate pe Facebook pe tot parcursul anului. 

Cu cat mai multi agenti de publicitate concureaza intr-o licitatie, cu atat costurile publicitare pe Facebook vor fi mai mari. Publicitatea pe Facebook, spre exemplu, in industrii precum finantele, asigurarile sau imbunatatirea locuintelor, tind sa fie mai scumpe din acest motiv. 

Un alt rol important este jucat, de asemenea, de sezonalitate. Costurile publicitare cresc foarte tare in ultimele luni ale anului. Deoarece exista mult mai multi cumparatori online de Black Friday si de Craciun, spre exemplu, este de la sine inteles faptul ca numarul de concurenti dintr-o licitatie creste.

Luand in considerare aceste aspecte, intrebarea fireasca este, bineinteles, cum se poate reduce costul publicitar pe Facebook.

In primul rand, trebuie sa stii ca aducand doar cateva mici modificari campaniilor tale, poti reduce costurile publicitare de pe Facebook, fara a compromite, in schimb, rezultatele, fapt care va duce, bineinteles, la o rentabilitate mai buna a investitiei tale. Prin urmare, ce poti face?

  • Selecteaza obiectivul corect pentru campania ta publicitara.
  • Targeteaza cat mai specific audienta.
  • Ruleaza campanii de retargetare.
  • Creeaza campanii relevante pentru publicul tau tinta.
  • Reduce scorul frecventei anunturilor.
  • Foloseste A/B testingul pentru reclame si destinatii de plasare.
  • Concentreaza-te pe experientele post-click.

Esti gata sa creezi campanii de succes pe Facebook, cu costuri reduse si cu rezultate excelente?

Pune in aplicare sfaturile de mai sus incepand din acest moment si vezi cum rezultatele tale vor fi mai bune. Sau poti alege sa apelezi la serviciile unei agentii de marketing digital care te poate ajuta cu promovarea afacerii tale prin strategii si metode de promovare personalizate!

Articol sponsorizat. Citește și ultimele articole:

ARTICOLE

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

AI NEVOIE DE UN LOGO?

- Advertisment -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE