Brăila va beneficia în curând de 10 tramvaie de ultimă generaţie cumpărate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, instituţie care a lansat marţi, 15 ianuarie, licitaţia de achiziţie. Alături de Brăila, sunt incluse în acest program şi Ploieştiul, care va primi 20 de tramvaie, şi Galaţiul, care va primi 10. Potrivit site-ulului economica.net, valoarea achiziţiei este estimată la 320 de milioane de lei (68 milioane de euro), adică 1,7 milioane de euro/bucata.
Conform Caietului de Sarcini, tramvaiele trebuie să fie noi, cu o lungime de 18 metri, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafaţa disponibilă pentru pasageri, cu viteza maximă de circulaţie de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Durata de viaţă a tramvaielor trebuie să fie de cel puţin 30 ani (8 ani fără reparaţii generale). Vehiculele trebuie să fie unidirecţionale, dotate cu rampe pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor şi a persoanelor cu mobilitate redusă. Nu sunt acceptate modelele de tramvaie bidirecţionale.
Tramvaie noi, pe căi de rulare vechi
După parcurgerea tuturor procedurilor birocratice, noile tramvaie vor ajunge efectiv la Brăila, în cel mai optimist scenariu, cam spre sfârşitul acestui an. Problema este că, odată intrate în posesia “Braicar”, nu vor putea fi introduse imediat în circuit, ci vor sta, cel mai probabil, în depou, până când căile de rulare vor fi puse la punct aşa încât să nu existe riscul ca aceste tramvaie de ultimă generaţie să se defecteze la foarte scurt timp după ce au fost puse în funcţiune. Asta deoarece, cu excepţia câtorva tronsoane reabilitate recent, cum ar fi cele de pe bulevardul Dorobanţilor, de pe Calea Călăraşilor – de la Barieră până la Bd. Independenţei – şi de pe Calea Galaţi – între Bd. Dorobanţilor şi pod Brăiliţa – starea liniilor de tramvai din Brăila este destul de precară, chiar periculoasă pe alocuri. De exemplu, pe Str. Costache Negruzzi din cartierul Brăiliţa, liniile s-au rupt în câteva locuri, din cauza tasării terenului, iar “Braicar” a rezolvat problema cu ajutorul unor suduri de suprafaţă, executate cam din topor. Locatarii străzii se plâng că, atunci când actualele tramvaie din dotarea “Braicar” trec cu viteză peste acele porţiuni sudate mai că nu sar de pe linii, iar pământul vibrează atât de tare încât au impresia că e cutremur.
Pentru aducerea căilor de rulare a tramvaielor la standardele actuale, Primăria Brăila încearcă în prezent să acceseze fonduri europene, pe Axa Prioritară 4.1 – obiectivul strategic reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ. Autorităţile locale speră ca toate proiectele să fie acceptate la finanţare, astfel încât să se poată trece la faza licitaţiilor pentru desemnarea constructorilor şi la lucrările efective de modernizare. În cel mai fericit caz, licitaţiile vor fi finalizate în 2020, iar lucrările de modernizare ar trebui să fie gata în maxim 3 ani, deci până în 2023. Vestea bună este că, la pachet cu modernizarea străzilor respective, vor fi achiziţionate, în cadrul aceloraşi proiecte, două tramvaie de ultimă generaţie şi şase autobuze electrice. Acestea urmează să se adauge celor 10 tramvaie pentru care Ministerul Dezvoltării a demarat deja licitaţia de achiziţie. În plus, tot în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, Brăila va mai achiziţiona încă 11 autobuze electrice. Astfel, oraşul nostru ar urma să beneficieze, în total, de 12 tramvaie noi şi 17 autobuze electrice.
Citește articolul integral pe www.obiectivbr.ro
Citește și: De ce nu au funcționat astăzi troleibuzele în Galați?