3D Mind – face inscrieri grupa noua pentru copii de 8 – 14 ani. Programul se va desfasura la Facultatea de Inginerie din Galati, sub patronajul Academiei de Stiinte Tehnice din Romania. Copii pot participa la un program revolutionar pentru dezvoltarea inteligenței spatiale.
De la cartonașe și puzzle la imprimare 3D în doar 18 workshopuri (intensiv)
Inteligenta spatiala este una dintre cele mai importante trei abilitati cognitive specifice pentru dezvoltarea cunostintelor intr-o gama extrem de variata de domenii precum stiintele fizice, ingineria, matematica, informatica, artele, designul, arhitectura, medicina sau biotehnologiile.
Inteligenta spatiala sau „gandirea in spatiu” este cea care permite localizarea si dezvoltarea, atat a propriei persoane, cat si a obiectelor din jurul nostru, mental, dar si fizic. Mai mult, inteligenta spatiala este indispensabila intelegerii relatiilor din si intre diferite structuri spatiale si, prin desen, modelare sau proiectare asistata, reprezinta posibilitatea de a comunica despre aceste structuri si despre relatiile dintre ele sau cu spatiul inconjurator. Copilul tău va proiecta pe computer! El va parcurge drumul pe care merg si adevaratii matematicieni sau cercetatori cand analizeaza modele reale sau virtuale iar apoi fac pasii pentru dezvoltarea lor. Dupa prima etapa de antrenare a inteligentei spatiale, copilul ajunge sa comunice despre structurile, etapele si procesele experimentate.
Un astfel de program de antrenament pentru copiii din doua grupe de vârsta: de 8 – 10 ani si respectiv 11 – 14 ani, desfasurat sub patronajul Academiei de Stiinte Tehnice din Romania, este acum propus de Facultatea de Inginerie si Centrul de Excelenta – Prelucrarea Polimerilor din cadrul Universitatii Dunarea de Jos din Galati, impreuna cu EDU21, Algorithm+ si Centrul de dezvoltare Programe educationale XColony.
Pentru detalii, accesati pagina de Facebook Jocuri XColony si site-urile www.xcolony.eu si www.doitreal.ro.
Cele 18 workshopuri (ateliere) sunt impartite in 3 serii de cate 6 ateliere. Primele 5 ateliere sunt impartite in mod egal intre primele 2 module descrise mai jos (XColony si proiectare asistata pe calculator), al saselea fiind reprezentat de modulul 3 (imprimare 3D).
Modulele programului:
Modulul I – Programul de Creativitate, Educatie si Stimulare a Inteligentei Spatiale XColony EDU. Acesta este structurat pe baza conceptului XColony, creat de Sorin Alexe, fost profesor la Universitatea Dunarea de Jos din Galati, doctor in cercetari operationale la Rutgers University din New Jersey USA. De-a lungul timpului, conceptul XColony a fost dezvoltat în parteneriat cu matematicieni, informaticieni, biochimiIti, fizicieni, inventatori, cadre didactice din mai multe tari, dar si designeri, statisticieni, psihologi si pedagogi, din aceasta colaborare rezultand XColony EDU.
Programele XColony EDU au fost testate si evaluate in Romania, SUA si Singapore. Copiii participanti la aceste programe au fost testati pentru a li se evalua evolutia inteligentei spatiale, rezultand o crestere de 26% pentru argumentare/rationament si o crestere globala de 17% a inteligentei spatiale. In plus, punctajele obtinute de elevi la aceste teste au fost puternic corelate cu imbunatatirea mediilor scolare la matematica.
In cadrul primului modul
• sunt constientizate conexiunile dintre matematica si alte domenii (biologie, chimie, fizica, robotica, astronomie, arhitectura, arte vizuale);
• este imbunatatita capacitatea de concentrare si predictie;
• se consolideaza spiritul de echipa;
• sunt dezvoltate aptitudini estetice si practice.
Principalele avantaje ale parcurgerii acestui modul sunt trecerea de la reprezentarea mentala si fizica 2D la cea 3D, dar si dezvoltarea abilitatilor de intuitie spatiala.
Modulul II – Notiuni introductive de proiectare asistata de computer. Se trece de la interactiunea copil – formator/indrumator la o interactiune mai complexa, nemijlocita, intre cei prezenti in sala, dar si cu cei din mediul online, permitand confruntari intre mai multe puncte de vedere si experiente diferite. Instruirea asistata de calculator, este o metoda care asigura corelarea activitatii de grup cu cea independenta.
Dobandind cunostinte si aptitudini elementare privind modelarea obiectelor cu ajutorul calculatorului, prezentate pe intelesul lor, ei vor avansa pas cu pas prin captivanta lume a tehnologiilor de modelare 3D în CAD (Computer Assisted Design).
Principalele avantaje ale parcurgerii acestui modul sunt dobandirea, in cel mai atractiv mod, a unor cunostinte de geometrie plana si in spațiu, dar și familiarizarea cu notiuni simple de CAD, apropiindu-se firesc de lumea imprimatelor 3D.
Modulul III – Notiuni introductive de imprimare 3D. Tehnologiile noi au devenit prioritare într-o societate in continua schimbare, iar in viitorul apropiat cunostintele de imprimare 3D vor fi indispensabile. Vor fi necesare pentru majoritatea utilizatorilor de imprimante deoarece domeniile de aplicabilitate ale imprimarii 3D sunt, practic, infinite: inginerie, arhitectura, arte, medicina etc.
Ca exemplu insolit The Science Explorer arata cum “Imprimarea 3D poate fi utilizata pentru salvarea recifilor coralieri”, descriind accelerarea cresterii unui recif de corali din jurul insulei Bonaire (Caraibe) utilizand imprimarea 3D. Fabien Cousteau, nepotul regretatului oceanograf Jacques Cousteau, in parteneriat cu Harbour Village Beach Club din insula mentionata, vor implanta in largul coastei piese imprimate ce vor imita coralii. Iar aceste copii vor atrage polipi de coral ce plutesc liber in zona, impreuna cu alte organisme acvatice regenerand ecosistemul fragil din jurul insulei. Recifele imprimate 3D vor imita perfect forma, textura, culoarea, si compozitia chimica a recifelor naturale.
In viitorul apropiat modelarea 3D va deveni la fel de raspândita precum web design-ul. Iar acest proiect ajuta copiii sa parcurga cele mai logice etape de la antrenamentul inteligentei spatiale si pana la printarea 3D.
Cine poate participa
– pentru grupa de initiere (8 – 10 ani) participantii trebuie sa poata efectua operatii matematice elementare (adunare, scadere) si sa aiba cunostinte minimale de lucru pe calculator, utilizarea mouse-ului cu usurinta;
– participantii din grupa de aprofundare (11 – 14 ani) trebuie sa poata efectua operatii matematice elementare (adunare, scadere, inmultire, impartirea) inclusiv cu numere zecimale) si sa aiba cunostinte medii de lucru pe calculator, utilizarea mouse-ului si tastaturii cu usurinta;
Lucrarile realizate de copii vor fi expuse in spatiul expozitional deschis al Facultatii de Inginerie.
Cursurile incep pe 5 februarie 2018, daca se formeaza o grupa de minim 10 copii. Este deja deschisa o lista de asteptare. Programul se desfasoara pe parcursul a 18 ateliere (workshopuri) saptamanale. Locația este Facultatea de Inginerie si Centrul de Excelenta – Prelucrarea Polimerilor din cadrul Universitatii Dunarea de Jos din Galati. Pentru primele 2 ateliere demonstrative, se percepe o taxa de 50 lei/sedinta de 3 ore/copil, apoi, daca copilul doreste sa continue, se va achita in avans 270 lei/fiecare serie de 6 ateliere. Se acorda reduceri pentru frati/surori si grupuri organizate de minim 4 copii.
Pentru inscrieri, trimiteti e-mail la adresa mioara@x-colony.com, mentionand varsta copilului/copiilor.
S-ar putea să te intereseze şi Ziua Internaţională a Cititului Împreună – Librăria Donaris Galaţi