Primăria municipiului Galați informează că procedura privind obținerea certificatului de urbanism de către cetățeni a devenit mai simplă și mai rapidă, ca urmare a dezvoltării unei platforme online. Cetățenii au, astfel, posibilitatea de a consulta online prevederile documentațiilor de urbanism aprobate, inclusiv cu localizarea amplasamentului dorit și pot depune online cereri pentru emiterea certificatelor de urbanism.
În mod practic, cu doar câteva click-uri, accesând linkul https://cu.primariagalati.ro/Urbanism/ acest sistem online vine în sprijinul oricărei persoane care are nevoie de un certificat de urbanism, dar mai ales în sprijinul potențialilor investitori sau al cetățenilor aflați în alte orașe ale țării ori în străinătate, care nu vor mai fi nevoiți să vină la Primărie pentru depunerea cererilor și documentelor necesare.
Totuși, potrivit reglementărilor legale în vigoare, ridicarea certificatului de la Primărie trebuie făcută de către solicitant sau de către persoana împuternicită prin procură notarială.
Facem precizarea că și până în prezent Primăria municipiului Galați se număra printre cele mai performante în privința timpilor de emitere a certificatelor de urbanism. De altfel, dacă sunt îndeplinite condițiile legale, emiterea certificatului de urbanism se poate realiza acum chiar și în 10 zile, însă cu achitarea unei taxe de urgență în cuantum de 112 lei.
În anul 2017 au fost eliberate aproximativ 2.000 certificate de urbanism, din care circa 15% au fost prelungite. În anul 2018 se estimează că vor fi eliberate cu 12-15% mai multe certificate de urbanism.
Citește și articolul: Noi reguli cu privire la posibilitățile de plată a taxelor și impozitelor locale