Una bună, 9 așa și-așa își propune să fie o scurtă incursiune în latura umană a administratorilor de restaurante, puburi și cafenele, cluburi și alte locuri de ne așteaptă în fiecare zi. Ele ne amintesc faptul că viața nu este făcută, după cum tot auzim în ultimul timp, doar ca să mergem la muncă și să plătim facturi.
În ediția de astăzi, ne propunem să fugim la malul mării. Da, aceasta este senzația pe care restaurantul Pește și vin ne-o oferă de fiecare dată când intrăm în căsuța lor. Ferit parcă de fuga timpului, locul acesta are ceva cu totul special. Nu știm dacă este vorba despre designul care îmbină noul și autenticul pescăresc sau farfuriile de fiecare dată uluitoare ale lui Kenan. Sau toate acestea la un loc…
Așadar, Una bună, 9 așa și-așa cu Kenan Inci, chef și administrator Pește și vin…
Ce anume te-a inspirat în afacerea ta? De la concept, denumire, meniu, design- tot! Tot ce înseamnă Pește și vin.
Kenan: În acest proiect, totul pornește de la ce înseamnă servirea mesei la o cherhana pe malul mării. N-am putut aduce marea, însă cu siguranță am îmbinat frumos tot ce înseamnă miros, aspect și atmosferă. Denumirea spune tot, iar restul sunt detaliile care ne diferențiază.
…și 9 așa și-așa… aproape inconfortabile.
Clientul nostru, stăpânul nostru?
Kenan: Probabil că încă da. Însă clientul trebuie să știe că totul are o limită.
Ce anume din ce zic sau fac oaspeții ai interzice dacă ai putea?
Kenan: Așa cum spuneam mai sus, totul are limite. Eu sper ca oaspeții care ne calcă pragul fac parte din categoria oamenilor educați și civilizați. Aș interzice total interacțiunile verbale violente cu personalul, nu pot accepta așa ceva.
Ți-ai auzit angajații bârfindu-te? Ce ziceau?
Kenan: Să zicem că nu întotdeauna sunt de acord cu anumite decizii pe care le iau. Dar cred că e firesc într-o astfel de relație. Ceea ce le explic, însă, de fiecare dată. este că e mult mai bine să ne exprimăm opiniile. Doar așa evităm frustrările și ne putem face treaba cât mai bine.
Îți pleacă toți angajații acasă. Te bagi la servit?
Kenan: Îmi place această întrebare, pentru că îi cunosc deja răspunsul. Cu părere de rau, pot spune că am pățit-o…și da! M-am ocupat atât de preparare, cât și de servirea felurilor de mâncare.
Ești genul de șef care anunță când merge la restaurant sau îți iei angajații prin surprindere?
Kenan: Hmm… Cred că i-aș lua prin surprindere dacă nu aș veni. Atât de mult timp petrec la Pește și vin.
Am vorbit de angajați, am vorbit de oaspeți. Dar prietenii? Ce anume din ce fac sau spun prietenii unui administrator de restaurant te scoate din sărite?
Kenan: Reușim să ne întâlnim atât de rar, încât nu contează atât de mult. Aș vrea să mă enerveze mai des.
Continuă afirmațiile:
Când nu merg la Peste si Vin, merg… în vizită la soacră. Gătește foarte bine.
Din meniul Peste si Vin, nu-mi place… greu de zis, este facut de mine. (rade!)
Cel mai enervant lucru pe care trebuie să îl fac în calitate de administrator este… să țin ședințe cu personalul restaurantului. Uneori am impresia că nu vorbim acceași limbă… Asta dacă nu s-au apucat de lecții de turcă. (râde!)
Multumim, Kenan! Suntem fanii farfuriilor tale!
Mulțumim, Pește și vin, pentru escapada la mare pe care ne-o oferi de fiecare dată!
Citește și: Una bună, 9 așa și-așa: Union Jack Pub