După cum am anunţat zilele trecute, începând de mâine, 1 aprilie, preţul unei călătorii cu un mijloc de transport al Transurb va fi de 2 lei, cu 50 de bani mai scumpă decât acum. Decizia a fost votată de consilierii locali, marţi, 28 martie. Aşadar, astăzi este ultima zi în care puteţi să vă faceţi stocuri de bilete la 1,5 lei sau să vă înnoiţi abonamentul la preţul de 40 de lei.
Aleşii locali au renunţat la ideea de a vinde bilete la suprapreţ, direct în mijloacele de transport. Deci biletele cumpărate de la şoferi vor costa tot 2 lei.
“Încercăm să rentabilizăm această societate, să nu mai coste de atât de mult CL, banii să fie dirijaţi către investiţii, adică spre ce are nevoie municipiul. Dacă vom avea funcţionabil şi sistemul de tiketing până la sfârşitul anului sau în primăvara lui 2018, vă promit că tot ce înseamnă transport în comun în Galaţi va fi regândit pe principii economice mai bune şi mai logice. Sigur, poate că la început cetăţenul va resimţi un şoc, deoarece în loc de un mijloc de transport, va folosi 2-3, dar cu acelaşi bilet”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.
Ce alte schimbări vor mai fi făcute de la 1 aprilie în sistemult de transport local?
Elevii, studenţii şi unii pensionari vor beneficia de abonamente Transurb la preţ de 1 leu. Acesta este un cost simbolic, însă esențial pentru o evidență mai precisă asupra subvențiilor pe care municipalitatea le acordă. Pentru pensionari am fost stabilite următoarele praguri:
– Pentru persoanele cu pensia mai mică de 1.450 de lei abonamentul pe o linie – 1 leu pe lună
– Pentru persoanele cu pensia cuprinsă între 1.451 de lei și 2.000 de lei – reducerea pentru costul abonamentului/o linie/lună este de 75%
– Pentru persoanele cu pensia cuprinsă între 2.000 de lei și 2.500 de lei – reducerea pentru costul abonamentului/o linie/lună este de 50%
Traseele de tramvai 1, 3, 5 şi 42 se desfiinţează iar alte trasee vor fi modificate începând cu 1 aprilie. Începând cu data de 01.04.2017 traseele de tramvai 1 (Comat – Arcelor Mittal SA), 3 (Micro 19 – Arcelor Mittal SA), 5 (Micro 19 – Bazinul Nou) și 42 (Comat – Bazinul Nou) se desființează – anunţă printr-un comunicat Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Galaţi.
Pentru a asigura transportul călătorilor pe relația Piața Energiei – Arcelor Mittal SA se înființează traseul de tramvai 41 (Micro 40 – Arcelor Mittal SA) cu 10 curse pe zi doar în zilele lucrătoare cu o frecvență de 1 oră. Prima plecare va fi de la stația Liceul nr. 3 la ora 07.00 și ultima plecare va fi de la Arcelor Mittal SA la ora 16.30.
Se modifică programul de transport pentru traseul 13 (Piața Centrală – IAS Bădălan) prin suplimentarea numărului de curse de la 9 la 26 atât pentru zilele lucrătoare cât și pentru cele nelucrătoare. În intervalul 06.00 – 16.00 traseul va fi asigurat cu 2 autobuze cu o frecvență de 30 de minute iar în intervalul 16.00 – 21.30 va fi asigurat cu 1 autobuz cu frecvența de 1 oră. Prima plecare va fi de la Piața Centrală la ora 06.00 și ultima plecare va fi de la IAS Bădălan la 21.30.
Abia în ultima săptămână a lunii septembrie şi în cursul lunii octombrie, pe străzile Galaţiului vor circula cele 14 troleibuze noi, marca Skoda. Acestea au fost cumpărate în cadrul programului de modernizare a transportului public de persoane finanţat dintr-un credit acordat de Banca Europeană pentru Dezvoltare. Iată cum vor arăta cele 14 troleibuze Skoda, care vor circula în Galaţi din septembrie. Troleibuzele au lungimea de 12 metri lungime și o capacitate de 90 de pasageri. Printre dotările noilor trolee sunt sistem de climatizare (HVAC), cu încălzire pe timp rece şi aer condiţionat pe timp de vară, un afişaj frontal tip LED în limba română pentru informaţii complete privind ruta, plus două afişaje adiţionale, plasate lateral şi spate, sistem de numărare a pasagerilor şi sistem de supraveghere video, rampă de acces pentru persoane cu dizabilități. Noile trolee au sistem de recuperare a energiei în reţea şi sunt dotate cu AFC-Ready, pentru montarea echipamentelor sistemului de E-Ticketing.