Cum poți primi despăgubire dacă ai un zbor anulat sau întârzieri

3
Cum poți primi despăgubire dacă ai zbor anulat sau întârzieri

Ai avut un zbor anulat fără să primești suficiente notificări? Ai putea avea dreptul la o despăgubire de până la 600 € pe lângă rambursare.

Urmarește-ne și pe: InstagramFacebookTwitterTelegram

Zbor anulat

Anularea se produce când:

  • orarul inițial de zbor a fost anulat și sunteți transferat către un alt zbor planificat
  • avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă pe aeroportul de plecare și ați fost transferat către alt zbor
  • avionul aterizează pe un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu două excepții:
    • Ați acceptat redirecționarea (în condiții de transport comparabile și în cel mai scurt timp posibil) către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de dumneavoastră. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.
    • Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

Zbor anulat: Ce este de făcut?

Informaţii despre despăgubire anulare zbor UE:

Dacă călătoriți spre sau din Uniunea Europeană, iată ce este de făcut dacă zborul dumneavoastră este anulat pe neașteptate:

  • Prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

Dacă nu aveți carte de îmbarcare puteți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării dumneavoastră de zbor de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre

  • Întrebați de ce a fost zborul anulat.

Cu cât este motivul mai specific, cu atât mai bine. Dacă compania aeriană menționează ca motiv „circumstanțe operaționale” sau „deficiențe în siguranța zborului”, cereți mai mute detalii. Această informație este importantă pentru a decide vinovăţia companiei în cazul în care decideți să faceți o reclamație şi să cereţi o despăgubire pentru zborul anulat.

  • Solicitați un alt zbor către destinația dumneavoastră sau rambursarea costului biletului.

Dacă nu doriți să vă continuați călătoria aveți posibilitatea de anulare bilet avion şi de a primi o rambursare sau un bilet de zbor retur către destinația dumneavoastră inițială, dacă este necesar.

  • Notați-vă ora la care ați ajuns la destinație.

Aceasta nu este ora la care roțile avionului ating pista de aterizare, ci ora la care avionul se află la poarta de debarcare și ușile sunt deschise. Dacă sunteți rerutat, compensația de zbor anulat depinde de întârzierea totală comparată în comparație cu itinerariul inițial.

  • Solicitați companiei aeriene să vă plătească mâncarea și băuturile răcoritoare.

Dacă sunteți nevoit să așteptați în aeroport mai mult decât este plănuit, compania de zbor trebuie să vă ofere mâncare și băuturi răcoritoare pe durata așteptării. Nu este doar ospitalitate, ci o necesitate în unele cazuri.

  • Nu semnați nimic și nu acceptați orice oferte care v-ar putea anula drepturile.

Aceasta include lucruri ca vouchere de călătorie și alte gratuități. Acestea pot suna atrăgător, însă vă pot anula dreptul la orice altă despăgubire pentru zborul anulat.

  • Solicitați companiei aeriene să vă ofere o cameră de hotel.

Dacă sunteți nevoiți să rămâneți peste noapte în așteptarea zborului alternativ, compania aeriană trebuie să vă acopere costurile necesare pentru cazare precum și transportul la și de la aeroport, dacă este necesar.

  • Păstrați chitanțele dacă zborul anulat vă creează costuri adiţionale.

Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului.

  • Verificați dacă anularea zborului este eligibilă pentru compensare.
Zboruri anulate în SUA:

Călătorii zborurilor interne în Statele Unite nu au foarte multe drepturi când vine vorba de zboruri anulate, dar iată câteva puncte de urmat:

  • Prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

Dacă nu aveți carte de îmbarcare puteți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului dumneavoastră de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre

  • Solicitați un alt zbor către destinația dumneavoastră sau rambursarea costului biletului în caz de anulare bilet avion.
  • Negociați cu compania aeriană o compensație pentru inconvenienţele suferite.

Chiar dacă nu sunt obligați să vă ofere ceva, o întrebare nu doare. Dacă sunteți dispus să negociați puțin s-ar putea să obțineți ceva pentru neplăcerile suferite, mai ales dacă sunteți un călător frecvent sau preferat.

Zborurile internaționale și călătoriile care includ o escală în UE au drepturi adiționale, care sunt prezentate detaliat în alte secțiuni.

Zboruri Internaţionale Anulate:

Pasagerii zborurilor internaționale pot solicita despăgubire pentru zborurile anulate dacă urmează câțiva pași simpli:

  • Prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

Dacă nu aveți carte de îmbarcare puteți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării zborului dumneavoastră de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.

  • Întrebați de ce a fost zborul anulat.

Cu cât este motivul mai specific, cu atât mai bine. Dacă compania aeriană menționează ca motiv „circumstanțe operaționale” sau „deficiențe în siguranța zborului”, cereți mai multe detalii. Această informație este importantă pentru a decide vinovăţia companiei aeriene în cazul în care decideți să faceți o reclamație.

  • Solicitați un alt zbor către destinația dumneavoastră sau rambursarea costului biletului în caz de anulare bilet avion.
  • Păstrați chitanțele dacă zborul anulat vă creeaza costuri adiţionale.

Indiferent dacă este vorba despre pierderea unei rezervări deja plătite, hotel, mașină închiriată sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale – chiar și în cadrul UE – își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului.

Doriți să aflați mai multe? Explorați toate detaliile despre anularea zborurilor internaționale și aflați mai multe despre drepturile dumneavoastră ca pasager aerian.

Dacă călătoria dumneavoastră include o escală in UE, puteți de asemenea verifica dacă sunteți eligibil pentru o compensare zbor anulat suplimentară.

Cum funcționează cererile de despăgubire?

În primul rând vei face o solicitare unde va trebui să raspunzi la câteva întrebări referitoare la zborul anulat și va trebui să încarci dovezi (bilete, bonuri, fotografii cu informații care dovedesc anularea ) după care va fi verificată eligibilitatea solicitării.

Vei primi un numărul unic al solicitării tale după care vei putea urmări progresul solicitării tale oricând în tabloul de bord al clienților.

Ce se întâmplă mai departe:

Compania la care ai depus solicitarea va verifica ce s-a întâmplat Echipa de experți va verifica documentele, va găsi rapoarte de zbor, va verifica condițiile meteorologice și multe altele pentru a-ți confirma solicitarea.

Se ocupă compania intermediară de documente pentru a putea fi trimise mai departe către compania aeriană cu care ați zburat.

Negocierile: Poate dura până la 3 luni pentru luarea unei decizii. Vei fi ținut la curent pe parcurs.

În cazul în care compania aeriană nu dorește să coopereze, respinge sau ignoră solicitarea, avocați specializați vor lua măsuri mai severe.

În momentul în care compania aeriană plătește, îți vor fi solicitate detaliile de plată și îți vor transfera banii.

La fel se poate proceda și în cazul întârzierilor și conexiuni pierdute, mai multe detalii aici.

  • La cine poți apela în cazul în care ai un zbor anulat, întârzieri sau conexiuni pierdute?

În primul rând poți face o plângere la compania aeriană cu care ai avut probleme iar dacă această companie nu cooperează, iată o listă de site-uri unde poți face plângeri pentru despăgubire :

Ai avut vreodată un zbor anulat? Ce alte companii intermediare mai știi pentru despăgubire?

3 COMENTARII

  1. Am încercat și eu. Nu trebuie să accepți nimic în momentul în care ai zborul anulat de la compania aeriană pentru a putea beneficia de despăgubiri după.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.