Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, și city-managerul Marius Humelnicu au lansat pe 8 mai 2019, proiectul finanțat cu fonduri europene „Furnizarea Sistemelor de Colectare Automată a Tarifelor de Călătorie, de Informare a Pasagerilor şi de Management al Flotei de Vehicule pentru Municipiul Galaţi” (e-ticketing). Acesta va fi cel mai modern și performant sistem e-ticketing din România. Valoarea totală a proiectului este de 26.189.365,90 lei cu TVA, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 23.936.290,34 lei.
Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu: ”Pentru prima dată, Primăria municipiului Galați are o strategie privind modernizarea transportului public în comun. După achiziționarea celor 17 troleibuze noi, sistemul e-ticketing este unul dintre pașii pe care îi facem pentru a le oferi gălățenilor un transport public modern, eficient și civilizat. Urmează să achiziționăm primele autobuze noi, de mari și mici dimensiuni, tramvaie moderne și să schimbăm, pentru prima dată, liniile de tramvai și căile de rulare datorită unor proiecte extrem de importante cu finanțare europeană. Mai mult, facem demersuri pentru extinderea rețelei de troleibuze în municipiul Galați. Strategia noastră se axează pe două componente – pe de o parte, înnoirea parcului auto, iar pe de altă parte modernizarea infrastructurii de transport. Totul pentru confortul cetățenilor, cărora dorim să le oferim servicii de calitate”.
Obiectivele specifice ale proiectului: îmbunătățirea calității călătoriilor cu transportul public și modurile nemotorizate, prin creșterea standardelor de calitate și siguranța în utilizarea acestor moduri de transport, scurtarea timpului de călătorie pentru transportul public, creșterea frecvenței în transportul public, reducerea congestiei din traficul rutier, a accidentelor și a impactului negativ asupra mediului prin scăderea cotei modale a transportului privat cu autoturismele.
Obiectivul general al proiectului este de a asigura un serviciu eficient de transport public de călători și/sau de a îmbunătăți condițiile pentru utilizarea modurilor nemotorizate de transport, în vederea reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (cu autoturisme) și reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport.
Sistemul va dispune de șase canale de distribuție a titlurilor de călătorie:
- Puncte de vânzare deținute de către Transurb;
- Puncte de vânzare ale distribuitorilor terți;
- Automate de vânzare a biletelor (AVM);
- Plata cu card bancar la bordul vehiculului;
- Prin intermediul site-ului web;
- Prin intermediul aplicației de pe telefonul mobil.
1. Puncte de vânzare Transurb în 25 de zone:
- Emitere smart carduri nominale (abonamente) și smartcarduri nenominale;
- Emitere smartcarduri Mifare Ultralight;
- Emitere bilete pe hârtie;
- Încărcare carduri nominale (abonamente) și carduri nenominale;
2. Puncte de vânzare în rețeaua de terți – în 17 zone:
- Încărcare carduri nenominale;
3. Vânzare prin rețeaua TVM în 84 de zone:
- Încărcare carduri nenominale;
- Emitere bilete pe hârtie.
4. Webshop:
- Încărcare smartcarduri nominale (abonamente) şi nenominale.
5. EMV System:
- Plata la bordul vehiculului cu card bancar EMV.
6. Aplicaţie mobilă:
- Încărcare smartcarduri nominale (abonamente) şi nenominale
- Achiziţie bilet electronic (m-ticket)
Informarea pasagerilor cu privire la traseele și frecvența mijloacelor de transport public local se va face prin:
- 102 panouri de informare a pasagerilor amplasate în tot atâtea stații;
- Panouri led multilinii cu 3 și 6 linii de informare;
- Senzor de lumină ambientală pentru reglarea automată a luminozității;
- Aplicația mobilă prin secțiunea Planificarea călătoriei.
Numărarea pasagerilor
Sistemul va dispune de dispozitive de numărare a pasagerilor care vor fi instalate în mijloacele de transport public în comun. Această soluție va furniza rapoarte precise cu privire la numărul călătoriilor pe fiecare linie în parte. Sistemul de numărare a pasagerilor va fi integrat în Managementul Flotei pe platforma software NEXT a Swarco Mizar.
Siguranță și securitate pentru pasageri
O rețea CCTV compusă din 140 de camere va fi amplasată în rețeaua de transport în tot atâtea stații.
Rețeaua CCTV are scopul de a diminua riscul de vandalism și alte infracțiuni și contravenții. Instalarea acestei rețele va duce la creșterea siguranței cetățenilor municipiului Galați.
Sistemul e-ticketing va deveni funcțional în toamna acestui an.
Unitatea Administrativ-teritorială Municipiul Galaţi, în calitate de Beneficiar, implementează proiectul „Furnizarea Sistemelor de Colectare Automată a Tarifelor de Călătorie, de Informare a Pasagerilor şi de Management al Flotei de Vehicule pentru Municipiul Galaţi”, cod MySMIS 125749, finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Apel de proiecte POR/2018/4/4.1/2/Proiecte nefinalizate.
Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management și cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud – Est, în calitate de Organism Intermediar.
În cadrul acestui apel de proiecte, municipiul Galați are în curs de implementare trei proiecte în valoare totală de 81.317.033 lei. Este vorba despre sistemul e-ticketing, achiziționarea celor 17 troleibuze și modernizarea străzii Traian.
Sursa: Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galați
Citește și articolul: Primăria Galați alocă 500.000 lei pentru Forza ZU – ediția a 9-a